جوشکار چهاردیواری

 

جوشکار خلیج

 

جوشکار خلیج   جوشکار سیار خلیج    جوشکاری خلیج   آهنگری خلیج    آهنگر خلیج   آهنگر سیار خلیج

محله خلیج فارس شمالی در استان تهران و در محدوده‌ی غربی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۱۸ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه فتح، از شرق با بلوار ثارالله و بلوار خلیج فارس، از جنوب با بلوار مهتدی و خیابان امام زمان و از غرب با خیابان رهنما محدود شده است

محله خلیج فارس در جنوب غربی تهران و در منطقه 18 شهرداری قرار دارد، از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است.

در ابتدای شکل گیری خلیج فارس شمالی و بعد از آن خلیج فارس جنوبی شکل گرفت.

در خلیج فارس شمالی کارخانه‌های ویتانا، پروفیل (سپنتا)، کارخانه فربت، کارخانه آسفالت خلیج و گمرک شهریار قرار دارند.

سپس تصمیم گرفت که این مجموعه را با کلیه امکانات به محمدرضا شاه پهلوی تقدیم کند.

بعد از انقلاب اسلامی این مجموعه در اختیار ورزش کشور قرار گرفت.

قسمتی از اراضی این محله که در جنوب آن قرار گرفته است در زمان گذشته به اراضی قلعه اسماعیل آباد و محله یافت آباد تعلق داشت.

بخش شمالی آن هم جزو اراضی رود دره کن بود.

به علت نزدیکی محله خلیج فارس با رودخانه کن، این محله از اراضی مستعد برای کشاوری و دامداری برخوردار بود.

شغل اکثر اهالی قدیمی در این منطقه در گذشته کشاورزی و دامداری بود

قسمتی از اراضی این محله که بسیار بخش مهمی بود به مالکین بزرگ منطقه یافت آباد تعلق داشت.

بخشی دیگر از املاک محله خلیج فارس در زمره املاک فرمانفرمائیان بود، این خانواده مالک بسیاری از این زمین ها بودند.

باشگاه اسبدوانی بزرگی که در این محله قرار داشت توسط این خانواده تاسیس شد.امروزه این باشگاه در این منطقه فعال است.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

یکی از شیوه های ساخت سازه، جوشکاری است. هدف نهایی جوشکاری اتصال دائمی بین مواد است. فلز، سرامیک، کامپوزیت، پلیمر و امثال اینها با استفاده از جوشکاری بهم وصل می شوند. این کار معمولا با حرارت دادن به ماده و سپس سرد شدن آن انجام می شود. اینگونه در نقطه تلاقی دو وسیله که قرار است به هم متصل شوند جوش ایجاد می گردد. البته جوشکاری ممکن است در دمای کمتری نیز انجام شود.

 

جوشکار سیار در انجام جوشکاری معمولا افزون بر اینکه فلز پایه را ذوب میکند؛ از یک مایع پر کننده محل اتصال نیز استفاده می کند. در واقع برای انجام این کار حوضچه­ای از مواد مذاب در محل اتصال تشکیل میدهد؛ این حوضچه سبب می شود هنگامی که دما کاهش یافت، اتصال محکمی به وجود بیاید. برای تولید جوش در برخی مواقع ممکن است که فشار در کنار گرما کاربرد داشته باشد. یک جوشکار سیار ماهر هرگز فراموش نمی کند که برای جلوگیری از آلودگی و اکسید فلز به محافظ نیاز دارد.

 

معمولا حرارت مورد نیاز در جوشکاری از منابع خاص و متنوعی تامین می شود. برخی از این موارد: لیزر، شعله گاز، قوس الکتریکی، اصطکاک، امواج فراصوت و پرتوی الکترون هستند. خوب است بدانید که در واقع قوس الکتریکی خالی کردن بار الکتریکی در هوا یا محیط های نارساناست. روش کار اینگونه است که جریان الکتریکی دو رسانا که غیر مستقیم با هم ارتباط دارند توسط هوا منتقل میشود. البته لازم به ذکر است که بگوییم این قوس به عوامل متعددی بستگی دارد: مثلا به هدایت الکتریکی محیط، ولتاژ و فاصله موجود بین اجسام رسانا و عواملی مانند اینها.

 

جالب است بدانید که جوشکاری در مکان های مختلف انجام میشود. جوشکاری در هوای آزاد که امری رایج و طبیعی است؛ اما جوشکاری در خارج از اتمسفر زمین و زیر آب نیز صورت میگیرد.

 

 

 

 

خدماتی که یک جوشکار سیار میتواند ارائه بدهد چیست؟

 

جوشکار سیار معمولا تمام خدمات مربوط به جوشکاری را ارائه میکند. مهارت جوشکار سیار با توجه به تجربه آن متفاوت است. یک جوشکار ماهر میتواند انواع ریزه کاری­ها و خرده کاری­های مربوطه را به خوبی انجام دهد. برشکاری انواع آهن و پروفیل نیز توسط جوشکار انجام میشود. معمولا محافظ های آهنی در و پنجره ها به جوشکاری نیاز پیدا میکنند؛ بدیهی است که برای تعمیر آنها حتما به یک جوشکار سیار ماهر نیاز داریم. جوشکار خدماتی از قبیل تعمیر و یا تعویض لولای در و پنجره را نیز انجام میدهد.

 

 

 

 

جوشکاری

 

معمولا جلو درب خانه ها جوی آب وجود دارد. برای بردن ماشین یا ویلچر بر روی پیاده رو یا داخل پارکینگ به پل نیاز داریم. جالب است بدانید که پل پارکینگ بر روی جوی آب نیز توسط جوشکار انجام می شود. امروزه در منازل و مکان هایی که نیاز به جدا کننده فضا دارند آکاردئون استفاده می شود. نصب درب آکاردئونی نیز توسط جوشکار سیار انجام می شود. به طور کلی دایره وظایف و خدمات یک جوشکار سیار بسیار گسترده است. برای هر پروژه ای که نیاز به جوشکاری و اتصال داشته باشد میتوان به جوشکار مراجعه کرد. بعضی اوقات سیار بودن جوشکار امری مهم و ضروری به شمار می آید چرا که نمی شود مورد جوشکاری را به مغازه برد.

 

آلاچیق های فلزی کوچک و بزرگ که در پارک ها و پشت بام ها و حیاط خانه ها وجود دارد؛ توسط جوشکار ساخته می شود. در واقع قطعه های مختلف آلاچیق در همان مکان به یکدیگر جوش می خورد و محکم می شود. امروزه بسیاری از افراد سقف حیاط و یا پارکینگ را با پلی کربنات می پوشانند. ساخت این پوشش سقف حیاط و تراس و امثال اینها نیز توسط جوشکار سیار انجام می شود. بدون کمک گرفتن از جوشکار سیار ماهر و با تجربه تمام این کار ها لنگ می مانند. برای هرچیزی که در آن آهن به کار رفته و اکنون دچار مشکل شده است حضور جوشکار ضروری است.

 

جوشکار سیار ماهر:

 

در هر امری اصلی ترین و اساسی ترین چیز وجود مهارت است. دانش بدون مهارت در عمل اصلا کاربردی ندارد. نیاز است که یک جوشکار سیار خوب به تقویت مهارت و توانایی هایش بپردازد. امروزه در مکان های مختلف استفاده های متعددی از جوشکار خوب می شود. اگر شما مهارت خاصی را در جوشکاری خود تقویت کنید قطعا بازار پر رونقی خواهید داشت.

 

یک نمونه ساده و معمولی که برای شکل گرفتن آن به جوشکار نیاز است ساخت راه پله­های فلزی است. اینگونه که برخی نیاز دارند از حیاط به پشت بام راه پله­ای قرار بدهند تا به آسانی به آن دسترسی پیدا کنند. جوشکار سیار با توجه به خواسته شما اقدام به ساخت راه پله فلزی بی نقص می کند. ابعاد و اندازه پله ها و ارتفاع آن ها همه به عهده فرد سفارش دهنده است.

 

 

 

 

همیشه بر لبه دیوارهای منزل و یا استخرها نرده نصب می­شود. این نرده ها در جهت حفظ امنیت و کاهش خطر تعبیه می­شوند. استحکام میله­های آهنی موضوعی ثابت شده است اما جوشکاری منظم آن نیز امری مهم و حیاتی  است. همانطور که مشاهده می­کنید اطراف هر خانه و مکانی با آهن های مختلف پوشیده شده است. این نشان می­دهد که دیر یا زود به یک جوشکار سیار ماهر نیاز پیدا خواهیم کرد. حتی جک شکسته شده پارکینگ با استفاده از جوشکاری تعمیر می­شود.

 

وسایل مخصوص جوشکاری را خود جوشکار می­آورد و مشکل شما را در اندک زمانی حل می­کند. گاه مشکلی ایجاد می­شود که باید هرچه سریع تر به فکر رفع آن باشیم و به متخصص مراجعه کنیم. جوشکار برای آهن مانند دکتر برای بیمار است. با تفاوت در این که جوشکار در همان لحظه حال بیمار خود را به طور کامل خوب می­کند. گاه تنها کاری که نیاز است انجام دهیم اعتماد به یک جوشکار فرز و ماهر است.

 

روش های جوشکاری:

 

قبل از هر چیز باید بگوییم که جوشکاری شغل خطرناکی است. به صورتی که ممکن است سبب سوختگی، آسیب های چشمی و مواردی از این قبیل شود. پس نیاز است که محافظت در مقابل استنشاق گاز های سمی و دود به خوبی انجام شود. قبل از انجام هر کاری رعایت ایمنی مهم ترین نکته است. در ادامه به انواع روش هایی که یک جوشکار سیار از آنها استفاده می کند می پردازیم.

 

جوشکاری با اشعه الکترونی: الکترون ها در این روش با ولتاژ زیاد شتاب داده می شوند. از این الکترونها به عنوان باریکه متمرکز برای تامین منبع حرارتی جوشکاری یاد می شود. در این پرتو چگالی بالا است. باریک بودن منطقه تف دیده سبب می شود که جوشی با کیفیت بالا در آخر حاصل شود. جالب است بدانید که از این روش به عنوان یکی از اولین روش ها برای ساخت بدنه جنگنده ها استفاده شد.

 

 

 

 

جوشکاری با گاز: برای ذوب فلز در این روش به استفاده از انرژی مکانیکی رو می آوریم. روش کار این گونه است که یکی از قطعه ها با سرعت در حال دوران می باشد؛ اما قطعه دومی هم نیز وجود دارد که ثابت نگه داشته می شود. قطعه ای که دورانی می چرخد با قطعه ثابت تماس برقرار می کند. در نتیجه برخورد این دو، اصطکاک تولید می شود و این اصطکاک سبب ایجاد حرارت می شود. کم کم محل تماس دو قطعه در اثر این حرارت ذوب می شود. در آخر لبه هایی که تحت فشار قرار دارند با حرارت در هم له می شوند. با بکارگیری اصطکاک و گرمای تولیدی توسط آن، جوش ساخته می شود. این سبک از جوشکاری در دسته فرایند های جوشکاری جامد قرار می گیرد.

 

جوشکار سیار در این سبک از جوشکاری لبه ها را ذوب نمی کند. اتفاقی که می افتد این است که لبه های تحت فشار، در همدیگر له می شوند. این عمل ممکن است با حرارت یا بی حرارت انجام شود.

 

صفر تا صد این کار:

 

معمولا قطعاتی که در صنعت تولید می شوند به صورت یکپارچه نیستند. این قطعات که از قسمت های مختلف تشکیل می شوند و به صورت های مختلف به یکدیگر متصل می شوند. جوشکاری در حیطه صنعت یکی از روش های وصل کردن ثابت است. با توجه به اینها کارکرد های تکنولوژیکی جوشکاری بسیار فراوان است. در کشور ایران سابقه جوشکاری بسیار گسترده است. بدیهی است که جوشکاری مانند هر شغل دیگری اصول خاص خود را دارد. جوشکار سیار با توجه به موقعیتی که در آن به جوشکاری می پردازد قوانین خاصی را رعایت می کند. امروزه قیمت آهن سیر صعودی را دنبال می کند و همین موضوع سبب اهمیت دادن به جوشکاری صحیح می شود. بدیهی است که اشتباه در ایجاد اتصالات سبب تخریب ماده اولیه می شود. از دست دادن ماده اولیه نیز هزینه های سنگینی را در پی دارد.

 

اتصالات دائمی به آن دسته از اتصالات گفته می شود که هیچگاه از هم جدا نمی شوند. در واقع برای جدا کردن دو قطعه باید آن را ببریم و یا بشکنیم. مهم ترین نوع اتصال دائم همین جوشکاری است. پس اگر قصد اتصال دو قطعه را به صورت سفت و محکم به هم دارید حتما نیاز است که جوشکاری انجام دهید. وظیفه جوشکار سیار نیز برقرای اتصال دائمی بین دو قطعه مشخص شده از جنس خاص است.

 

 

 

 

کاربردهای جوشکاری و وظایف جوشکار سیار: 1- اتصال 2- بازسازی عیب های قطعه ها 3- بازسازی قطعاتی که مستهلک و فرسوده شده اند 4- ایجاد مواضع خاص البته با ویژگی های مد نظر مخاطب(بادامک، سوپاپ دود، دریچه سدها و…)

 

فرایند های جوشکاری

 

عمل اتصال جوشکاری به طور کلی با دو مکانیزم اصلی انجام می شود:

 

جوشکاری ذوبی و فرایند آن:

 

جوش دادن در این روش با منبع حرارتی انجام می شود. این منبع حرارتی می تواند قوس الکتریکی، شعله، لیزر، اشعه و… باشد. جوشکار سیار هنگامی که منبع حرارتی را حذف کند در آن قسمت ذوب شده، عمل انجماد و در نهایت اتصال صورت می گیرد. به منظم شدن مولکول ها و اتم ها در کنار هم انجماد می گویند. به این صورت کشش و چسبندگی خاصی بین اتم ها ایجاد می شود. بر اساس خواص مکانیکی جوش، جهت گیری اتم ها متفاوت یا یکسان خواهد بود. نکته بسیار مهم در این فرایند اتصال محکم دو تکه به یکدیگر است. جوشکار سیار هر چه در بکارگیری روش پیشرفته تر تلاش کند؛ منطقه کوچکتری ذوب می شود در نتیجه اتصال سریعتری برقرار می شود.

 

جوشکاری ترمیت نوع دیگری از جوشکاری ذوبی می باشد. در اتصال ریل های راه آهن اکثرا جوشکاران از این روش استفاده می کنند. اگر علاقه مند به شناسایی این فرایند هستید حتما فیلم های مربوط به آن را ببینید.

 

جوشکاری غیر ذوبی و فرایند مربوط به آن:

 

عمل اتصال در جوشکاری غیر ذوبی توسط جوشکار سیار با استفاده از فشار دادن و عوض کردن شکل ورت می گیرد. البته باید بدانید که این روش مخصوص فلزاتی نرم چون مس، آلومینیوم و نقره است؛ به دلیل نرمی این فلزات اتصال در دمای عادی نیز انجام می شود. بدیهی است که فلزات دیگر مانند فولاد را نمی توان در دمای عادی به حالت بخصوصی تبدیل کرد؛ یا حداقل می توان گفت که به راحتی چنین چیزی ممکن نیست. اما اگر روش انتخابی غیر ذوبی باشد، معمولا قطعه فولاد را تا 400 یا 500 درجه سانتی گراد گرم می کنند و سپس عمل اتصال را انجام می دهند. از جمله قدیمی ترین روش های جوشکاری میتوان از جوشکاری فورجی، پتکه ای و آهنگری یاد کرد. جوشکار سیار امروزه از روش های نوین برای کار استفاده می کند.

 

 

 

 

 

 

تجهیزات جوشکار سیار:

 

دستگاه جوش: در فرایند جوشکاری که توسط جوشکار سیار انجام می شود از چهار نوع مولد استفاده می شود. این چهار نوع مولد مربوط به دستگاه جوشکاری هستند؛ از مولد های رکتیفایر، ترانسفورماتور، دینام و موتور جوش در این فرایند استفاده می شود. جریان این آمپر در محدوده ای بین 50 تا 300 آمپر قرار دارد. در برخی مواقع خاص و یا در مواقعی که الکترودها خیلی باریک هستند به دستگاهی زیر 50 آمپر نیاز داریم. توجه به سیکل تناوب که در کاتالوگ دستگاه است نیز نکته مهمی به شمار می رود.

 

ابزار و وسایل کمکی: وسایل کمکی برای جوشکار سیار اهمیت دارند. وسایلی مثل برس، ماسک، پیشبند، انبر، کابل، گیره و امثال این موارد. در واقع ماسک شیشه تاری است که در جهت جلوگیری از آسیب رسانی امواج مضر به چشم استفاده می شود. خوب است بدانید که درجه تاری ماسک با توجه به موقعیت و نوع آمپر تغییر می کند. این درجه تاری به صورت نمره بیان می گردد.

 

الکترود: به طور کلی الکترودها دارای دو بخش هستند. بخش اول پوشش است که معمولا از مواد سرامیکی تشکیل شده است و بخش دوم هسته است که اغلب فلزی است. این الکترود ها که جوشکار سیار از آن ها استفاده می کند بر اساس نوع پوشش به چند دسته تقسیم می شوند. این تقسیم بندی شامل اکترودهای روتیل قلیایی، اسیدی، روتیلی، سلولزی و قلیایی می شود.

 

 

 

خیابان بلوار محله حوالی نزدیک جوشکاری آهنگری خدمات با تجربه ماهر حرفه ای استاد بزرگراه اتوبان میدان فلکه اول دوم سوم چهارم پنجم ششم یک دو سه چهار پنج شش فاز شماره تماس تلفن موبایل

, , , , , , , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button